Varför skulle det bli dyrare om allting räckte lika länge som YES?

Jag förstår inte riktigt den nya YES-reklamen. Första halvan är ju en variant på deras gamla dryga YES: Vad stort allting skulle vara om det skulle räcka lika länge som YES.

Sedan kommer slutklämmen: och vad dyrt det skulle bli. Varför skulle det bli dyrare om man köper tandkräm för ett halvår i en gigantisk tub jämfört med om man köper tandkräm för ett halvår i små tuber.

Tacka vet jag denna hederliga reklam från 1992:

Kanske inte världens snyggaste reklam men resonemanget hänger i alla fall ihop logiskt.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: