Intervjuad av Sveriges Radio P1 om segregation och höginkomsttagarnas miljöbelastning

L1110366
En av fördelarna med att vara föräldraledig är att Studio ett gör hembesök. Tur att det är radio eftersom jag uppenbarligen inte kollat frillan innan intervjun.

Veckan började med ett hembesök från Sveriges Radio P1 och en intervju kring mitt yrkande i miljönämnden om höginkomsttagares miljöbelastning.Programmet kommer att sändas i Studio ett i veckan men jag har ännu inte fått exakt besked. Får återkomma om det senare. Den som använder RRS-feed från min blogg missar aldrig något inlägg🙂

Intervjun gick bra och kretsade kring den segregerade staden som jag har skrivit om tidigare och vilka som har störst möjligheter och ansvar att ändra sin miljöbelastande livsstil. Det är viktigt att komma igåg att de mest segregerade delarna av Göteborg är de utpräglade överklassområdena. Askim, Hovås, Örgryte är mindre blandat än Lövgärdet, Biskopsgården och Hjällbo.

Extra glad blir jag därför när jag i DN läser att allt fler ifrågasätter kapitalismen och att tobinskatt föreslogs på G20-mötet. Det finns hopp om förändring trots allt.

Läs mer om yrkandet i miljönämnden här. Intressant? Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , , , ,

Ping: Gp, Gp, GP, GP, GP, GP, GP, GP, GP, GP, GP, GP, GP, DN, DN, DN, Svd, Svd, Svd, Svd, Svd, Svd, Svd, Svd, Svd, Svd, EX, EX, EX, EX, AB, AB, AB, AB, AB,

Kommentera

