Rädda Kvibergs marknad!

Said Hussain

Said Hussain, aktiv i Vänsterpartiet Angered och ordförande i föreningen Rädda Kvibergs marknad, kan tänka sig att starta ett nytt parti och ställa upp i valet till kommunfullmäktige för att rädda Kvibergs marknad. Förhoppningsvis går det inte så långt. Kvibergs marknad har ett starkt stöd i Vänsterpartiet som jag rapporterade om från medlemsmötet i Angered.

Det kommer att krävas ett starkt arbete från Vänsterpartiet och jag antar att en stor del av arbetet hamnar på oss i Vänsterpartiet Angered och Ashraf, Berhane och mig i fullmäktige.

Dags att kavla upp skjortärmarna och börja jobba för att Kvibergs marknad skall få vara kvar eller få en likvärdig plats i närheten.

Intressant? Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

8 Comments

Lägg till →

  1. hej tror ni att det skulle finnas nått intresse för en demonstration, i centrala gbg,, om man delar ut flyers under en tid på marknaden så skulle säkert en hel del dyka eller vad tror ni? Vi kan ju inte acceptera att dom tar bort något som alla vill ha kvar,, det är väll bara stormarknader & företagsskit som är anledningen till nedläggning antar jag.

  2. Detta är rent vansinne av politikerna. Här finns en väl fungerande naturlig möteplats för svenskar och invandrare och så finns planer på att stänga den. Idioti!!!! I nästa andetag så pratar politikerna om att ” det måste byggas upp möteplatser” Dessutom så får vi(svenskarna) lära oss andra maträtter och får naturlig kontakt. Idag åt jag persisk gör med kalkonkött. Hade väl aldrig tänkt tanken att prova deet om inte en persiska hade bjudit mig på det. Se där, nu fick jag prova på något nytt. Skam till bolaget som vill stänga marknaden

  3. Hej
    Jag gäller den marknaden . det är min helg hobby, man kan träffa mina lands man och handla billiga grejer.hoppas stänger inte.
    Mvh

  4. Hej Andersson!
    att blir medlem i rädda kvibergs marknad krever inte mer än 20 kronor och år samt att besöka marknaden och fråga en av 175 säljare genom hus de kommar hjälpa till att bli medlem jag uppmanar alla som inte har besökt marknaden att göra det och bilda egen omfatning om marknaden
    Alla är varmt vällkomna till marknaden.Den är inte som SD partiet sprider om marknaden grunden till marknaden är 175 ärliga medborgare som vill inte leva på bidrag samt marknaden är perfekt som eget föratag praktiskt utbildning. många borjade på Kviberg men i dag driver företag med många anstälda. jag ser i mot er besök vällkomna

  5. Hur blir man medlem i ”Föreningen Rädda Kvibergs marknad”?

  6. Man får inte stänga ner kvibergs marknad !!! det kallar jag rasism, detär det ända stället som invandrare kan gå och roa sig på bland sitt eget folk

Kommentera

