Sex barn på mötet med kongressdelegationen

En av de tre minstingarna visade sitt intresse för kongresshandlingarna. Ett blivande kongressombud?

I kongressdelegationen från Göteborg ingår två småbarnsmammor och två småbarnspappor. Tillsammans lyckades vi få med oss alla sex barnen till kvällens kongressombudsträff. De tre äldre barnen togs om hand av moster Lisa medan de tre minstingarna hängde med i möteslokalen. Kanske inte optimalt men det funkade bra om jag får säga det själv. De av ombuden som inte tyckte att det funkade får säga det också.

I kväll gick vi igenom nästan alla motioner på valplattformen. Vi hade bra diskussioner och inga konflikter i delegationen. Därmed inte sagt att vi hade någon enighet men vi vädrade våra åsikter konstruktivt.

Vi identifierade ett par frågor vi tror kommer att komma upp till diskussion på kongressen: miljö, integritet, Sverige ut ur Afghanistan och sex timmars arbetsdag. Inga högodsare kanske men det var bra att börja nysta i dessa trådar.

Vi ses igen på tisdag. Då skall jag ha sammanfattat de 50 första allmänna motionerna. Jag kan säga redan nu att jag hoppar över ett par som är skrivna av en partikamrat boende i mitt förra hemlän.

Det blev inte så mycket fotograferande denna gång men du hittar fler bilder i mitt inlägg från förra mötet. Du hittar alla mina inlägg om kongressen 2010 här.Alla handlingar hittar du på den speciella kongresshemsidan.

Intressant? Läs även andra bloggares åsikter om 

Om inlägget

Politik

5 Comments

Lägg till →

  1. Ber om ursäkt om jag uppfattade det som ett sossemöte. Lite slarvigt kan tyckas.
    Men sosse eller kommunist är ungefär detsamma i mina kretsar. Näst intill avgrundsvänstern.Men det brukar jag spara åt Ung vänster. Palestinagrupper. Mao-demonstranter. Kampucheakämpar och Fidel fans.
    Det är ju lite gulligt att ha småbarn med på mötet, men kanppast därför man håller ett.

  2. Med tanke på allt blaj blaj som snackas på ett sossemöte så spelar väl inte lite barnjoller någon roll. Du tyckter det funkade bra. Förstår det.

    • Jöran Fagerlund 23 april 2010 — 12:29

      Tack Karl-Otto Hultström (M) som kallar sig Erik här på min blogg. Du har gjort mig 500 kronor rikare. En partikamrat och jag slog vad huruvida du skulle kommentera och gnälla på barn nu bara för att jag skrev om det här.

      Lite nyfiken blir jag av din kommentar Karl-Otto. Vad får dig att kategorisera mig som sosse nu? Senast i tisdags var jag ju kommunist enligt dig.

Kommentera

