Göteborg hedrade minnet av de spanienfrivilliga

Detta bildspel kräver JavaScript.

Varje år samlas representanter från arbetarrörelsens olika grenar på Masthuggstorget för att hedra minnet av de 500 svenskar som reste till Spanien på 30-talet för att försvara den spanska demokratin mot fascismen.

Årets talare från Ung Vänster var Maria Thorsson. Jag har gjort ett bildspel med hennes tal Först Vimeo:

Sedan YouTube:

Rösta gärna vilket du gillar bäst ur teknisk synpunkt:

För den mer traditionella finns bilderna här:

2 Comments

Lägg till →

  1. För att förtydliga svaret på ditt påhopp på Bengt och yours truly vill jag säga, att jag visst gillar bildspel förutsatt att det visar lättklädda damer. En äcklig gubbe ! Jag reser ofta till Thailand för pengar jag vinner på spel och dobbel. En äcklig gubbe med tur dessutom.

  2. Tack Jöran ! Du har redan skrivit min kommentar. En dock: snygga bilder !

Kommentera

