Videorapport från miljökonferens i Borås

FAH – Kommunerna och miljön har sitt höstmöte i Borås. Jag försöker utveckla mitt rapporterande av det politiska arbetet i miljönämnden och har gjort en liten video från den första dagen på konferensen som hade temat biologisk mångfald.

Windows och jag är inte kompatibla. Uppenbart inte min inlånade videokamera heller. Plötsligt kan jag inte importera videomaterial längre. Därför kom endast intervjun med Jens Mattson, Länsstyrelsen Jönköpings län med i filmen. Jag intervjuade även andra föreläsare under dagen men de ligger kvar på mitt videoband.

Tekniktips om Windows och video tas tacksamt emot. Det program kommunen tillhandahåller, Windows Movie Maker, lämnar mycket att önska när det gäller redigering. Dessutom kraschar det hela tiden. Därför ger jag upp nu. Håll till godo med det som blev.

För er som föredrar Vimeo eller Blip.tv har jag även hystat upp filmen där:

[blip.tv ?posts_id=4198072&dest=-1]

Läs alla mina inlägg om, miljö, klimat, biologisk mångfald, FN, miljönämnden i Göteborg, FAH, FAH 2009 och FAH 2010.

Intressant? Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Kommentera

