Lördagsläsning v 44

Pyssla på japanska
Pyssla på japanska

För min del innebar lördagen en tur till Världskulturmuseet som anordnade japanskt pyssel på eftermiddagen. Därefter en tur till svägerskan och barnkalas. För er som inte har vägarna förbi Göteborg innan stängningsdags kan jag rekommendera lite läsning bland de bloggar jag följer.

Skvallerboken om kungen har kommenterats av Ali Esbati, Jinge, Lasse Strömberg, Svensson, Ulf Bjereld och Jonas Sjöstedt. Själv kommenterade jag det hela med att den stora skandalen är monarkin, inte om ryktena är sanna eller ej.

Eva-Britt Svensson fortsätter sitt bloggande om arbetet i EU-parlamentet men hon berör även inrikespolitiska frågor som hur privatskolorna ökar klyftorna. Jens Holm och Jonas Sjöstedt bloggar flitigt om sina nya uppdrag i riksdagen.

Sveket från S och MP angående Afghanistan kommenteras av Jonas Sjöstedt, Jens Holm, Jinge, Kaj Raving. Själv kommenterade jag sveket med att den svenska krigföringen skadar civilbefolkningen.

Helena Duroj skriver om avfolkningen av glesbygden och om det obefintliga fusket med sjukförsäkringarna och det massiva skattefuskandet bland främst företagare och höginkomsttagare.

Emil Broberg jobbar på med lokalpolitiken i Östergötland. Denna vecka har han bland annat skrivit om den borgerliga dogmatismen bakom privatiseringarna.

Ida Legnemark kommenterar förslaget till budget för Borås och behovet av en ny bostadspolitik för integration.

Här hittar du alla mina lördagsläsningar. Läs alla mina inlägg om Afghanistan, monarki, kommunfullmäktige och kommunstyrelsen.

Intressant? Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Media: 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10, 11,12,13,

Kommentera

