Entré på politometerns topp 100 för Ung Vänster och undertecknad

Att vara nära botten på sidan ett är toppen jämfört med att vara nära toppen på sidan två.

Politometen uppdaterar din bloggranking varje måndag och det är svårt att hålla nyfikenheten stången. Denna vecka har Ung Vänsters kollektivblogg och undertecknad letat oss på topp-100. Jag vet inte om Ung Vänsters blogg har varit där tidigare men för mig är det första gången vad jag vet. (Jag kollar inte varje vecka.) Ung Vänsters raketklättring på topplistan gör att jag trillar ner från förra veckans fjärdeplats bland Vänsterpartistiska bloggar till en femteplats. På något sätt tycker jag, som f.d. vice förbundsordförande i Ung Vänster, att ordningen är återställd. Sveriges bästa och viktigaste ungdomsförbund borde ligga högre än en medelålders kommunalpolitiker på alla topplistor.

Det är ändå något speciellt med att vara nära botten på toppsidan jämfört med att vara nära toppen på sidan två. Kanske är jag skadad av alla barnfilmer vi småbarnsföräldrar  men jag börjar nynna på Havet är djupt ur Lilla sjöjungfrun: ”Nere på botten, här är det toppen, titta och njut.”

Intressant? Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Kommentera

