Se alla föreläsningar från Vänsterpartiets miljö- och klimatkonferens

Susanne Arneborg

Nu har jag pinat processorn i min lilla Mac-mini ett par dagar och internetuppkopplingen har mer eller mindre varit blockerad men nu är alla föreläsningar från lördagens miljö- och klimatkonferens ute på nätet.  På min kanal på Blip.tv har jag gjort en egen spellista för klippen från konferensen.

Vi var ett 40-tal vänsterpartister som jobbar med miljöpolitik lokalt som träffades på Kafé Marx i Stockholm. Redan nu har fler än så lyssnat på föreläsningarna via min blogg eller sett på föredragen som jag sände live via min kanal på Bambuser. Nu finns alltså klippen med bättre bild och ljud på min kanal på Blip.TV för er som ännu inte har sett föreläsningarna eller er som vill se dem igen. Det skulle aldrig falla mig in att kritisera partikamrater offentligt men det var inte jag som fick den ljusa idén att släcka ner i rummet. 🙂

[blip.tv ?posts_id=4466386&dest=-1]

Jens Holm

[blip.tv ?posts_id=4468347&dest=-1]

Elin Hoffner

[blip.tv ?posts_id=4469269&dest=-1]

Vilmer Anderssen

[blip.tv ?posts_id=4469270&dest=-1]

Susanne Arneborg

[blip.tv ?posts_id=4471630&dest=-1]

Annie Stålberg

[blip.tv ?posts_id=4469862&dest=-1]

Jan Malmgren

[blip.tv ?posts_id=4478375&dest=-1]

Mikael Gustafsson.

[blip.tv ?posts_id=4456355&dest=-1]

Kolla även intervjun med Jens Holm.

Konstaterar att det bristande underhållet av infrastrukturen orsakar förseningar även idag. Jag skrev om detta igår. Nästa gång du försenas i trafiken kom i håg att banna Borg och inte kung Bore.

Läs alla mina inlägg om klimat, miljö, energi och kärnkraft. Liknande inlägg:

1. Matnyttig miljökonferens

2. Äntligen nytt ägardirektiv för Göteborg Energi

3. Olofsson (C) lögnerska eller geni?

4. Dags för ett nytt elnät – ett smartare elnät

5. Dödens dag

6. Röd politik för en grön miljö

7. Klimatförändringarna har ett kön och en tydlig klasstruktur

8. Allt stöd till Greenpeace

9. Är en värld fri från kärnvapen inom räckhåll?

10. Det skulle ha varit färdigt nu

Intressant? Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

Bloggar: Jinge1,2,

Media: 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17,18,19,20, 21,22,23,24,25,26,27,28,29,30, 31,32,33,34,35,

Kommentera

