Tänker på vännerna i Japan

Egentligen har jag en hel del att uträtta på förmiddagen men jag har svårt att slita mig från mediarapporteringen om jordskalvet och tsunamin i Japan. Jag tänker på alla mina vänner där och undrar hur det går för dem. Nu verkar personskadorna inte vara så många eller allvarliga.

De gånger jag har upplevt jordbävningar i Japan har det bara varit små skakningar som mest har varit lite mysiga eller exotiska. Som att sitta inne under ett riktigt oväder här.

Media: 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17,18,19,20,21,22,

Bloggar: Jinge,

Intressant? Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

Om inlägget

Notiser

One Comment

Lägg till →

  1. Anne Bengtson 11 mars 2011 — 13:06

    Har inga vänner i Japan för tillfället, men har haft många vänner där och känner väldigt mycket för folket. Har också suttit fastnaglad vid tv:n/datorn idag – och är glad att jag inte ska åka till Oslo förrän med 15.25 flyget… Bodde under många år i Peru där jordbävningar också är vanliga, jag var ung då och det ingick i vardagen, och jag håller med dig, det kändes lite mysigt och som ett oväder här hemma. Men 8.4 på Richter skalan?? Det har väl varken du eller jag upplevt – skrämmande, då hjälper det nog inte att ligga under ett skrivbord på jobbet/skolpulpet i skolan eller att stå under en dörrkarm…. Ha en bra dag och all min kärlek går idag till ALLA i Japan ❤

Kommentera

