Text på Newsmill om Japan och förbundets insamling

Min bortgångne aikidolärare Morihiro Saito och jag under fotograferingen till boken Budo i Iwama 1999. Fotograf: Stanley Pranin, Aiki News.

Det verkar som om min blogg har en spridning i journalistkretsar. Redan i fredags började lokala och rikstäckande TV-kanaler ringa om utvecklingen i Japan för att få kontakt med någon som har drabbats. Även tidningar ringde. I går gjorde Radio Göteborg en intervju och idag ringde Newsmill och bad om en text. Texten var färdig men ännu inte publicerad när Flamman ringde.

De första samtalen handlade om att få kontakt med andra medan det sedan Svenska Budo & Kampsportsförbundet, på bland annat mitt initiativ, gick ut och uppmanade till stöd till Röda Korset har det mesta kretsat kring detta. Därav intervjuerna. I all bedrövelse över nyheterna från Japan är det i alla fall lite glädjande att mitt bloggande kanske bidrar till att några fler stöttar de drabbade.

Uppdatering: Ser att Norrtelje Karateklubb har samlat in 5000 till Japan. Bra arbetat!

Boken Budo jag förekommer i kan du läsa mer om här. Läs alla mina inlägg om aikido och Japan. Liknande inlägg:

1. Intervjuad av Radio Göteborg om situationen i Japan

2. Budo & Kampsportsförbundet samlar pengar till Japan

3. Tävlingsfri idrott är framtidens melodi

Intressant? Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Media: 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17,18,19,20, 21,22,23,24,

Bloggar: Jinge, Svensson, Erik Berg,

Om inlägget

Aikido

Kommentera

