Jonas Sjöstedt, Eva Olofsson och Sören Kviberg besökte Angered

Spontant medlemsmöte på på torget i Angered.

Idag fick vi i Vänsterpartiet Angered draghjälp av riksdagsledamöterna Jonas Sjöstedt och Eva Olofsson samt regionrådet Sören Kviberg i valkampanjen inför omvalet den 15 maj.

De höll apelltal, delade flygblad och samtalade med angerdsborna. Intresset för valet är lågt men intresset för Vänsterpartiet är påtagligt. Flera personer ville prata med oss och många bestämde sig efter samtalet att lägga sin röst på oss. Några ville till och med engagera sig i Vänsterpartiet Angered.

Jag filmade talen och gjorde även intervjuer med Jonas Sjöstedt, Sören Kviberg och Eva Olofsson.

Efter de utåtriktade aktiviteterna höll vi ett spontant medlemsmöte där vi diskuterade aktuella politiska frågor. Det blev inte speciellt internt. Flera personer kom fram och ville vara med i diskussionerna. Ett par lämnade också sina kontaktuppgifter för att bli medlemmar.

Fler bilder:

Läs alla mina inlägg om Vänsterpartiet Angered.

One Comment

Lägg till →

  1. Ingvar Rydquist 08 maj 2011 — 11:17

    Eftersom, jag är en bland mycket få svenskar, som ofrivilligt befann mig nere i Biafra 1970, och med egna ögon såg det kritna folkets svält och lidande. Då islamisterna tvingade på de kristna sin religion. Där de var tvungna att under islamisk militär-befäl. Lära sig åt vilket håll Mekka låg. Och sedan falla i bön däråt. Vare sig de ville eller inte begrep detta.
    Min trygghet är min ålder. Ty jag hoppas att jag slipper vara med, då folket från Mellanöstern och Afrika snart har blivit i majoritet och tvingar det svenska folket till göra samma sak. Det är bara så!

Kommentera

