Rörigt men konstruktivt när miljönämnden skriver inriktningsdokument

Några minuters promenad från miljöförvaltningen ligger Amerikabaren där lunchen inmundigades.
Några minuters promenad från miljöförvaltningen ligger Amerikabaren där lunchen inmundigades. Själv förekommer jag inte ofta på bilderna här på bloggen men här syns i alla fall mina konturer i reflexionen.

Efter gårdagen 13-timmarsdebatt var jag ganska mör när jag satte mig på spårvagnen till miljöförvaltningen i Majorna. Med en optimal blandning av Alf Robertssons bästa med några stänk Dolly Parton i lurarna var jag fit for fight. Många tror att dunka-dunka-musik är det bästa för att pigga upp sig men de har aldrig överdoserat nostalgi utan koffein i kroppen för att sedan dra två stora muggar konferenskaffe.

Dagens diskussioner kan sammanfattas som röriga men konstruktiva. Precis som det skall vara. Vi blandade högt och lågt. Började i en ände och fyllde i nästa stund på från ett het annat håll. En bra kontrast mot de ordinarie sammanträdena där vi strukturerat går igenom ärende för ärende. De stora lite lösare diskussionerna platsar inte riktigt där.

Största delen av dagen diskuterade alla partier tillsammans. Knepigt kan tyckas men jag tycker att det är bra. Även om vi hade olika budgetförslag i fullmäktige är det majoritetens fullmäktigebudget miljönämnden skall förverkliga. Sedan är en stor del av vår verksamhet myndighetsutövning och där är det politiska redan färdigtänkt i riksdag och regering.

Nu skall alla idéer sammanställas och vi skall textbehandla dem under sommaren. Det finns således inget konkret att rapportera.

Läs alla mina inlägg om miljönämnden i Göteborg.

Om inlägget

Miljönämnden i Göteborg, Politik

Kommentera

