Kul om internettroll av Anjelica Hammersjö

Lyckat resultat för ett år sedan.

Anjelica Hammersjö skrev för ett par veckor sedan bra om arga män på internet. Troll, gubbslem eller helt enkelt män på internet har jag haft min beskärda del av här på bloggen. Moderaten Karl-Otto Hultström blev av med alla sina uppdrag efter homofoba yttranden i kommentarer här på min blogg. [uppdatering: Moderaterna i Botkyrka meddelade mig på Twitter att Karl-Otto Hultström inte längre är med i moderaterna och att han är aktiv i Sverigedemokraterna.]

Det var i slutet på pridefestivalen jag passade på att göra mitt utspel. Som gammal PR-räv tänkte jag att redaktionerna hade lite torka på pride-nyheter på fredagen och på lördagen skulle alla vara upptagna med tåget. Jag kollade även med partiets info-avdelning om de var klara med sina utspel för veckan. Det var de. Därför föll valet av utspelsdag på fredag.

Med några veckor kvar till riksdagsvalet tog det skruv både i media och hos Moderaterna i Botkyrka. Nysta dig bakåt i historien genom att börja här och sedan följa länkarna om du vill ha en snabbkurs i medialogik och PR.

Sedan Karl-Otto försvann får jag nog betrakta ”Bengt” som hederstroll här på bloggen. Oförtröttligt försvarar han klassorättvisor, ojämlikhet och stereotypa familjevärderingar.

Intressant? Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Pride i media: 1,2,3,4,5,6,7,8,9,

6 Comments

Lägg till →

  1. Bara en liten fråga till Nicklas E. Är du medveten om att Psyko norrmannen var antirasist och pro- homo?

    Sök i hans förrvirrade manifest så får du se.

  2. Uj uj uj vad spännande. Förr så kastade små barn sand på varandra i sandlådan. i dag så anmäler och blajar politiker (förmodligen vuxna) på nätet.

    Det är inte så konstigt att folk vill vara anonyma på nätet……….
    🙂

  3. Brottsbekämpare sen tio år 06 augusti 2011 — 20:19

    ”Moderaten Karl-Otto Hultström blev av med alla sina uppdrag efter homofoba yttranden i kommentarer här på min blogg”.

    En seger för den paljettprydda fascismen.

  4. Hej !
    Tänk att du fortfarande gottar dig i min olycka ! Det krävs en viss sorts karaktär för det. Ungefär som när araberna dansar på gatorna, när de har lyckats mörda några israeler.
    Jag förstår varken dig eller dem, men vi har ju alla våra glädjeämnen här i livet. F ö var det bara fyllesnack. Jag har varken före eller efter brytt mig om pridefestivalens deltagare.

    • Jöran Fagerlund 07 augusti 2011 — 12:35

      Hej Karl-Otto. Din olycka är nog inget mot olyckan hos dem som drabbats av dina homofoba inlägg.

    • Man säger aldrig sannare saker än man gör på fyllan, för då kommer ens sanna natur fram. Det du, Karl-Otto.

      Jag är övertygad om att du dansade av glädje innan du fick reda på att det var en vit rasist som sköt en massa norrmän, medan du fortfarande trodde att det var blattar som gjorde det.

Kommentera

