Eric Saade på besök i Gårdstensliden?

Autofokusen hittade oftast rätt även med en störande förgrund och bakgrund. f/8, 1/120s, ISO 200.

I maj fick jag låna en Fujifilm finepix X100 för att testköra ett par dagar. Det är en fantastisk kamera på många sätt och jag fick många bra bilder. Sedan dess har jag försökt göra ”den ultimata bloggposten” om X100 men jag får inte ro att skriva inlägget. Därför skriver jag det bit för bit. Ni får se det som en slags följetång.

Jag har redan använt bilder från X100 här på bloggen och ni hittar dem alla under taggen x100. Här kommer några från den 18 maj när jag var på väg hem för att ta sonen till fotbollsträningen. Busshållsplatsen vid Gårdstensliden såg ut som scenen i Melodifestivalen efter Eric Saades framfart.

Det är inte första gången kuren i Gårdstensliden har vandaliserats men detta var nog den värsta skadegörelse jag har sett under mina fem år i Gårdsten.

Bilderna är tagna i RAW-format och har bara importerats i Aperture och sedan exporterats som JPEG. Klicka på bilderna för större varianter.

Inte mycket glas kvar i kurens väggar. f/8, 1/52s, ISO 200.
God närgräns. f/8, 1/105s, ISO 200.
Autofokusen hittade oftast rätt även med en störande förgrund och bakgrund. f/8, 1/120s, ISO 200.
Autofokusen funkade även med rörliga objekt. f/8, 1/1400s, ISO 4000.
Någon enstaka gång tappade kameran fokus när jag fokuserade på förgrunden och sedan komponerade om. f/8, 1/120s, ISO 200.
Oftast var det dock inga problem att låsa fokus och komponera om. f/8, 1/110s, ISO 200.
Infrastruktur för kollektivtrafik eller melodifestival à la Eric Saade? f/8, 1/80s, ISO 200.

För er som missade Eric Saades framfart med glastutorna i melodifestivalen:

Läs alla mina inlägg med bilder tagna med Fujifilm X100.

Läs alla mina inlägg om foto.

Kommentera

