Snyggaste valstugan i Oslo?

Snyggast enligt mig.
Snyggast enligt mig.

Är på bussen hem från ett par dagars möte i Oslo angående ett vätgasprojektjag är involverad i. Tyvärr lär barnen sova när jag kommer hem.

I samband med lunchen passade jag på att fotografera några av valstugorna inför kommunvalet i september. Flera av de norska partierna har utvecklat sina valstugor betydligt mer än i Sverige. Själv tycker jag att Sosialistisk Venstres ”Oslo” var den klart snyggaste men även Venstres lameller var tjusiga. Vad tycker du?

Senterpartiet satsar på husvagn…
Senterpartiet satsar på husvagn…
…så gör även Rødt.
…så gör även Rødt.
Venstre har tjusiga lameller på sin valstuga.
Venstre har tjusiga lameller på sin valstuga.
Kristelig Folkeparti har en slags hybrid…
Kristelig Folkeparti har en slags hybrid…
…medan Pensjionist Partiet kör helt traditionellt.
…medan Pensjionist Partiet kör helt traditionellt.

Fler bilder:

För den som vill se hur SV:s valstuga blev till finns en film:

Om inlägget

Foto, Politik

2 Comments

Lägg till →

  1. Ja-ha..
    Och vad ”kan” du om vätgas för man måste väl ha några kunskaper om de saker och olika ”projekt” man är inblandad i eller ?

    • Jöran Fagerlund 26 augusti 2011 — 09:34

      Som diplomerad från Grafiska institutet med en magisterexamen i design från HDK och mer 20 års erfarenhet av politisk kommunikation och miljöpolitik har jag uppenbarligen tillräckliga kunskaper för att anlitas för att producera trycksaker och övrig kommunikation.

      Vad krävs det för kunskapsnivå för att vara mitt flitigaste högertroll och gnälla på det mesta jag skriver om oavsett om det är jämställdhet, kärnkraft, vätgas eller kameror, Bengt?

Kommentera

