Göteborgs borgerlighet får se upp nu har Vänsterpartiet oljat maskineriet ännu mer

Anjelica Hammersjö visar upplyftande statistik.

Fullmäktigegruppen samlades på Styrsö idag för en upptakt inför höstens politiska arbete. Det var god stämning och skönt att få tid till mer strategiska diskussioner än vad vi bukar ha på våra ordinarie måndagsmöten då vi går igenom ärendena på torsdagens fullmäktigesammanträde.

Förutom gruppstärkande aktiviteter och diskussioner hade vi två fördjupningspass. Anjelica Hammersjö höll ett föredrag på temat ”Politik och kön” och jag hade ett på temat ”Så når vi ut i media”.

Då vi höll till i ett litet brygghus fanns ingen projektor så jag fick överföra mitt föredrag till det analoga skyltformat jag brukar använda i kommunfullmäktige. På det hela taget positivt. Borde jobba så oftare, för i ärlighetens namn frågar jag mig ofta när jag själv tvingas genomlida en PowerPoint-presentation: ”Where is the Power? What is the Point?”.

Det finns en bra dynamik i gruppen och efter denna heldag är jag övertygad att det kommer att bli ännu mer besvärligt för Vänsterpartiets politiska motståndare i fullmäktigearbetet de kommande månaderna. VI har inte bara en fullmäktigedebatt att vinna, vi har en värld att förändra.

Läs alla mina inlägg om kommunfullmäktige i Göteborg.

Om inlägget

Kommunfullmäktige i Göteborg, Politik

Kommentera

