Samhällsomstörtande närradio och vegankorv

Försöksverksamhet i Göteborg.

Idag hade vi vår första träff med Vänsterpartiet Göteborgs närradioredaktion. Ganska snabbt jobbat med tanke på att Linda, Nils, Jose och jag fick beskedet att vi var valda för tre dagar sedan.

Det blev ett snabbt och effektivt möte tack vare att Vänsterpartiet Angered redan har gjort mycket av förarbetet i motionen till årskonferensen som vann bifall. Vi delade upp arbetsupgifterna och nu skall vi dra igång med full kraft.

På väg till mötet stannade jag till på 7-eleven för att testa vegankorven jag fick tips om på Facebook av Torkel som praktiserade hos mig när jag jobbade på stadshuset. Vegankorven var riktigt god men jag svårt att förstå varför så många insisterar på att pressa korvbrödet i grillen så det nästan är tunnare än papperet.

Det lär ta ett tag för oss att få alla tillstånd och sändningstider men vi sätter igång direkt ändå. Till en början kommer vi att göra lite olika klipp för att lära oss mer. Nu skall vi skaffa oss ännu ett verktyg att välta det här rövarsamhället över ända.

Här är några bloggposter där jag har använt ljudinspelning eller skriver om närradio:

1. Vänsterpartiet Göteborg skall borja sända närradio

2. Tankar om veckotidning och närradio inför helgens distriktsårskonferens

3. ”Det är upp till bevis för regeringen om de vill ha fred i mellanöstern” Hans Linde om nödvändigheten att erkänna Palestina i FN

4. ”Det är uppenbart att EMU i sin nuvarande form inte kommer att överleva” Jonas Sjöstedt om Eurokrisen

5. Hör historien om Vänsterpartiets fastighet på Andra Långgatan 20

Kommentera

