Lyssna på Håkan och Sammy om det separata förmötet för män

Sammy Lindfors

Precis som de flesta större arrangemang i distriktet inledde vi med separata förmöten för kvinnor och män. Så gjorde vi vid årets årskonferens och förra årets årskonferens.

Jag passade på att, för vår Vänsterpartiets närradiostations räkning, intervjua de två ansvariga för männens möte: Håkan Eriksson och Sammy Lindfors.

Du kan lyssna på, eller ladda ner, intervjun här:

Egentligen hade jag tänkt att intervjua några av deltagarna och även de ansvariga för kvinnornas förmöte men eftersom jag hade med mig vår treåriga dotter blev det inte så mycket tid över i pauserna. Då ville hon leka. När dottern och mötesordföranden Helen Engholm gick till kiosken för att handla lördagsgodis kunde jag passa på.

Håkan Eriksson

Kanske inte en heltäckande bevakning av konferensen men jag ser det som en successiv läroprocess där vi i redaktionen blir bättre och bättre på att dokumentera vår verksamhet.

Kommentera

