Woho! 1,5 miljoner visningar av bloggen sedan start!

Den som skrollar ner till botten av bloggen kan se statistiken hur många gånger sidan har visats sedan starten 1 januari 2009. Idag passerade denna räknare 1,5 miljoner. Inte illa för en blogg som främst handlar om kommunalpolitik om jag får säga det själv.

Nu är det inte de kommunalpolitiska inläggen som har lockat flest besökare utan mina inlägg om tsunamin som drabbade Japan och det efterföljande kärnkraftshaveriet i Fukushima.

Det är tveklöst så att trafiken ökar de gånger jag länkar till de stora tidningarnas nyheter men även länkarna på Facebook och Twitter genererar trafik.

Nu är statistikverktyget i wordpress relativt enkelt. Det anger bara hur många gånger sidan har visats och inte t.ex. unika besökare. Rent teoretiskt kan det ju har varit tre moderater i Örebro som har tittat på samma blogginlägg 500 000 gånger vardera. Det är dock inte troligt. När politometerns rankinglista fungerade var jag en vecka på en hedrande fjärdeplats bland vänsterpartistiska bloggare.

Jag har försökt att använda bloggen som ett verktyg att redovisa vad jag gör med mina förtroendeuppdrag och även få in synpunkter. När jag skulle intervjua Richard Wilkinson i EU-parlamentet efterlyste jag frågor från läsarna här på bloggen.

Det var glädjande fredagsnyheter och peppar mig att fortsätta.

Liknande inlägg:

1. Bloggåret 2011

2. Äntligen bloggpremiär för de rödgröna i Göteborg

3. Läs Anjelicas bloggdebut

4. 13 tips gör Daniel och Eva till bättre bloggare

5. Stolt och nöjd över fjärdeplats bland vänsterbloggare

One Comment

Lägg till →

  1. Inte förvånad över att så många har läst dina inlägg om tsumamin och kärnkraftshaveriet, särskilt det sista ämnet är ju en brännhet fråga.

Kommentera

