Inga debatter för min del i kvällens kommunfullmäktige

Anna Gül Ogbeide laddar i fikarummet inför kvällens debatt.
Anna Gül Ogbeide (V) laddade i fikarummet inför kvällens debatt men blev blåst på konfekten då hennes debatt om ny handlingsplan mot våld i nära relationer blev bordlagd.

Kvällens kommunfullmäktige drog ut på tiden vi slutade kl. 22.19 och vi hann inte fram till debatten om Göteborg Energis hemställan om byggnation av ”GoBiGas etapp 1” som jag var ansvarig för. Därför deltog jag inte i en enda debatt i kväll. Tack och lov att man tillhör ett parti med idel starka debattörer. Monika Djurner höll fanan högt i debatten om äldreomsorgen.

Anjelica Hammersjö och Mats Pilhem var starka i debatten om en motion av Ingela Ferneborg (M) och Hampus Magnusson (M) om införande av en motprestation av ungdomar som uppbär ekonomiskt bistånd. Mats har redan debatterat frågan i GT. För en tid sedan berättade Anjelica att hon tyckte att vi i Vänsterpartiet borde ha ett anslag i debatten som liknar Tankesmedjan i P3. Jag kan bara konstatera att Anjelica är på god väg att lyckas. Lyssna gärna när ljudfilerna kommer upp på stadens hemsida.

Läs alla mina inlägg om kommunfullmäktige i Göteborg.

Kommentera

