Diskussionen med medlemmarna är en förutsättning för att klara mina politiska uppdrag

Lärjeåns dalgång har många unika naturvärden både biologiskt och för rekreation.

Kvällen tillbringade jag i gårdslokalen på partiexpeditionen och pratade miljöpolitik med nya och gamla medlemmar i grundorganisationerna i centrum, Linné och Örgryte-Härlanda. Riktigt givande.

Grundcirklar för nya medlemmar är något alldeles extra. Jag tvingas vara grundläggande och prata om den ideologiska kärnan i vår politik. Det som kanske tas för givet när vi skapar den praktiska politiken. Något som är slående vid dessa tillfällen är hur djup kunskap om miljöpolitik som finns hos flera medlemmar. Både hos gamla och nya. Detta skapar en spännande kollision och dynamik med de grundläggande frågorna på ett sätt som sällan infinner sig när man pratar med experter kring lösningar på olika problem.

Dessutom är det givande att få in synpunkter som jag kan ta med mig i det kommunalpolitiska arbetet. Det är inte bara så att dessa träffar ger mig näring och energi utan även konkreta idéer. Diskussionen med medlemmarna är helt enkelt en förutsättning för att klara mina politiska uppdrag

För er som var med finns min presentation här. Tack för att ni kom och lyssnade men framför allt för att ni kom och pratade.

Läs alla mina inlägg om energi, miljö, klimat, miljönämnden och kommunfullmäktige.

 

3 Comments

Lägg till →

  1. Johan Lònnroth 31 oktober 2012 — 09:24

    hej Joran, e i Bologna o ska prata om en grej jag skrivit om det ekonomiska tànkandet (obs saknar prickar over o o a hàr) i Italien o Sverige, lessen att jag inte kunde va med pò cirkeltràffen

    bra initiativ med dialog, det skulle jag haft pò 80-talet dà jag satt i kommunstyrelsen, hinner inte làsa dina texter nu men ska làsa nàr jag kommer hem

    PS: sa pà V-pensionàrsmòtet i torsdags att det verkade som om Ung Vànster prioriterat ner miljòkampen (ingen ung v med pà klimatdemonstrateionen i september men mànga fràn gròn ungdom) o fick medhàll aV DEN DUKTIGA INLEDERSKAN VARS namn jag glòmt

  2. Tack själv, det var mycket intressant! Gillar hur du vänder på invanda begrepp för att visa absurditeten i vissa självklarheter.

Kommentera

