Landshövdingen besökte Vänsterpartiet

Lars Bäckström och LiseLotte Olsson

Idag fick Vänsterpartiets parlamentariker besök av Lars Bäckström, landshövding i Västra Götalands län. Lars berättade om arbetet i Rådet för integration och samhällsgemenskap där han är ordförande.

Rådet är partipolitiskt obundet och arbetar självständigt men med stöd från Stadsledningskontoret.

Landshövding Lars Bäckström.

– Jag är synnerligen politisk även om jag inte längre är partipolitiskt aktiv, sade Lars Bäckström.

Innan Lars blev landshövding var han aktiv i Vänsterpartiet 1968–2006, bl.a. som distriktsordförande och riksdagsledamot för Bohuslän.

– Som ordförande i rådet besöker jag gärna alla partier, fortsatte Lars.

Det var som vanligt intressant att lyssna på Lars Bäckström. Han blandar alltigt högt och lågt. Poesi med personliga anekdoter.

I diskussionen som följde fokuserade jag på bostadspolitiken och de möjligheter vi har i allmännyttan.

Läs alla mina inlägg om integration, segregation och bostäder.

Kommentera

