Då var man betrodd som kanotuthyrare

Igår var Cecilia och jag i Vättlefjäll för att få en genomgång av hur kanotpoolen fungerar mer i detalj. Vi har ju ofta hyrt kanot där och tänkte att vi kan hjälpa till när sommaren kommer.

Det är trots allt en väldigt viktig verksamhet som gör Vättlefjäll tillgängligt för många fler. Att det är så pass billigt att hyra kanot beror till stor del på ideella insatser. Jag rekommenderar alla att ge sig ut på en tur. En dagsutflykt är riktigt trevligt men bäst är att sova ett par nätter i vindskydden.

Betrodd och betrodd förresten. Det är kanske inte så svårt att få Friluftsfrämjandet att anförtro uthyrningen till mig en första gång. Nästa år vet vi om de är beredda att anförtro mig uthyrningen en andra gång.🙂

Fler bilder:

Läs alla mina inlägg om Angered, M9 och foto.

 

Om inlägget

Foto

One Comment

Lägg till →

  1. Ja, att paddla kanot på sjöarna i Vättlefjäll kan jag verkligen rekommendera! Tyvärr är det egentligen alldeles för få som utnyttjar denna fantastiska möjlighet i Göteborgs egen motsvarighet till ”Nordmarka” (eller bara ”Marka”) i Oslo..

    Om vi kunde få fler egna-hem i en ny egnahemsrörelse i Angered så tror jag att fler skulle både upptäcka och utnyttja denna fantastiska möjligheter till rekreation som Vättlefjäll ger!

Kommentera

