Vänsterdagarna en formidabel succé – intervju med Daniel Sestrajcic

Thomas Magnusson, Vänsterpartiet Solna, tackar Daniel Sestrajcic för ett väl genomfört arrangemang.
Thomas Magnusson, Vänsterpartiet Solna, tackar Daniel Sestrajcic för ett väl genomfört arrangemang.

Vänsterdagarna i Malmö är slut och deltagarna rör sig hemåt. Alla jag har pratat med ger en samstämmig bild: det var en formidabel succé. Innan jag drog mig till centralstationen haffade jag Vänsterpartiet Malmös ordförande Daniel Sestrajcic för en intervju.

För egen del uppskattade jag att partiföreningen lyckades göra mycket arbete på egen hand för att hålla nere kostnaderna. Runt 90 partikamrater var engagerade som funktionärer under helgen. Dessutom anställde man en lokal organisatör och investerade i ett datasystem för konferensbokningar till en lägre kostnad än vad det kostar att anlita en konferensbyrå.

Lyssna på intervjun här:

Daniel Sestrajcic.
Daniel Sestrajcic.

Läs alla mina inlägg om vänsterdagarna.

Kommentera

