Cargo – Makalös föreställning för alla åldrar på Angereds teater

Spektakulärt för hela familjen.
Spektakulärt för hela familjen.

I går var barnen och jag på en makalös föreställning på Angereds teater: Cargo. Det är den etiopiska cirkusgruppen Circus Debre Berhan och svenska artister som bjuder på hissnande akrobatik serverad på en politisk och existentiell botten.

Handlingen är fåordig och inte speciellt komplicerad i betydelsen att man måste ha förstått tidigare scener för att förstå det som sker senare. Därför passar det alla åldrar. Akrobatiken räcker mer än väl för den som är för ung för att ännu ha satt sig in i världspolitik.

Cargo, på Andra stället, är väl värt ett besök från hela stan. Bara att sätta sig på spårvagn 4, 8 eller 9 och rulla norröver. Detta är den bästa jag har sett på länge Cargo är en helt makalös. föreställning.

Eftersom sonen hade benet i gips fick vi plats på första raden och jag kunde inte låta bli att hala fram Leican och plåta lite. Alltid spännande att ta sig an en föreställning jag inte sett tidigare och inte kan röra mig i rummet. Bilderna kommer så att säga inte igen.

Fler bilder:

Läs alla mina inlägg om teater, recensioner, Leica M9 och Angerd.

Kommentera

