Premiärtur från Nils Ericson terminalen med 173:an

Efterlängtat att kunna åka direkt hem igen.
Efterlängtat att kunna åka direkt hem igen.

I eftermiddags blev det premiärtur från Nils Ericson terminalen med direktbussen till Gårdsten för min del. Den riktiga premiärturen var i måndags men jag har haft cykeln med mig de gånger jag har varit i stan i veckan och hoppat på vid Svingeln.

Det är i alla fall efterlängtat att kunna åka hela vägen utan att byta i Angered. Den nya tidtabellen är också utökad. Första bussen in till stan går 05.15 och sista bussen hem går 19.10 och även om det tar ett par minuter extra att åka genom Agnesberg och att ta sig ut från Nils Ericson terminalen är jag på det hela taget nöjd. Det är inte riktigt som den gamla tidens direktbuss som försvann när posthotellet drev bort busshållplatserna på Drottningtorget men det är ändå en klar förbättring mot när bussarna stannade i Svingeln eller gick till Heden. 22 minuter in till stan och 35 minuter hem till Gårdsten är helt OK de dagar jag inte orkar, vill eller kan cykla.

Läs alla mina inlägg om Gårdsten och kollektivtrafik.

Kommentera

