Toalettrökare utrymde hela Angered Arena

Onödig utryckning på grund av tobakssug.
Onödig utryckning på grund av tobakssug.

En smygrökare på toaletten på badet orsakade idag en utrymning av hela Angered Arena samt en utryckning helt i onödan för räddningstjänsten. I arenan pågick förutom bad både en hockeyturnering och en fotbollsturnering.

Jag hade cyklat dit för att kolla på finalerna i tomtecupen tillsammans med sonen, svågern och några av hans barn. Ingen jag känner var med i något av lagen som spelade och jag skulle handla lite eko- och veggoprodukter som inte finns i Gårdsten. Därför tog jag inte med mig någon kamera. Eller ingen systemkamera utan bara den lilla kompaktkamera – Leica D-lux 3 – jag alltid har tagit med mig de senaste sju åren när jag inte tar med mig någon systemkamera. Det är otänkbart att gå många meter utanför huset utan någon form av kamera för mig. Just för dagar som dessa.

Det är inte så att jag fotograferar varje dag men man vet aldrig vilken dag ett fototillfälle dyker upp. Kanske var någon av sonens kompisar eller någon grannunge med i något av lagen, kanske skulle ett tidigt vårtecken dyka upp längs cykelvägen eller kanske händer något annat intressant. Man vet aldrig och det är därför man alltid skall ha med en kamera. Att en röksugen badare skulle jaga ut alla besökare och locka till sig brandkåren hade jag dock inte en tanke på när jag fällde upp cykeln och rullade ner till angered i förmiddags.

Tio bilder till från idag:

Läs alla mina inlägg om Angered, fotografi och Leica D-lux 3.

Kommentera

