EU-parlamentsvalrörelsen drog i gång ett par dagar för tidigt

Vi vann folkomröstningen om EMU 2003 och skall göra det igen. Bilden är från 1 maj 2003.
Vi vann folkomröstningen om EMU 2003 och skall göra det igen. Bilden är från 1 maj 2003.

Det var en svår uppgift att presentera Vänsterpartiets valstrategi inför EU-parlamentsvalet vid kvällens valskola eftersom partistyrelsen inte beslutar om detta förrän till helgen. Ingenting är dock omöjligt. 

Distriktet hade gjort en föredömlig planering utifrån att kongressen skulle ha antagit ett EU-uttalande i januari. Nu hanns inte det med och hela frågan hänsköts till partistyrelsen. Nu blev det ett bra möte ändå. Många är engagerade och vill jobba för en valframgång. Eftersom partidistriktet växer så att det knakar kom valledningen och jag överens om att inte flytta mötet till efter partistyrelsen utan repetera vår grundläggande EU-kritik.

Det var behövligt även för mig insåg jag. När jag började bygga min presentation insåg jag att det mesta jag hade var kopierat på OH-film. Det var så vi presenterade saker senast jag höll föredrag om EU och EMU.🙂 Kanske inte riktigt så illa men det var länge sedan vi diskuterade EU i partiet.

Det finns inga möjligheter att på ett vettigt sätt sammanfatta min presentation men jag lägger ut den här för er som var på plats: Inför EU-valet 2014

Graferna jag visade var från SOM-undersökningen.

Senaste utspelet om bankdelningsförslaget. Mer informativt om bankdelningslagen får du om du kollar in Ulla Anderssons (v) seminarium på Handelshögskolan i Göteborg.

Vänsterpartiet centralt har en bra sammanställning över vår syn på EU.

Läs alla mina inlägg om EU och EMU.

Kommentera

