Blöt och långsam cykelpremiär till city

Avstigning i ett blött Angered.
Avstigning i ett blött Angered.

I går tog jag cykeln till city för första gången i år. Det blev en blöt och långsam historia.

Jag tog det lugnt på väg in till city för att inte komma fram svettig till ett leverantörsmöte. Nu var jag ändå rätt blöt av regnet. I alla fall i ansiktet. Min rock höll den mesta vätan ute.
Gårdsten–city är en relativt lätt cykling med mycket nerför och sedan mest flack cykelväg. Gårdstens 100 meter över havet blir en tillgång. På hemvägen är det tvärt om. Därför tog jag spårvagnen till Angered och cyklade därifrån de sista backarna upp till Gårdsten. En lagom premiärtur. Att kunna ta med cykeln på spårvagnen var ett av de viktigaste skälen till att jag skaffade en Brompton.
Läs alla mina inlägg om Gårdsten, cykel, Brompton och Leica D-Lux 3.

2 Comments

Lägg till →

  1. Sätt dig då in i scenariot om du MÅSTE cykla i ur och skur… Nu cyklade du för att du ”kände för det” men inet för att du ”måste”..

    Häng sedan gärna på 2 fulla matkassar på styret, en treåring i barnsadel på pakethållaren och tyck då att detta är något ”uppfriskande” man gör VARJE dag för att man ”måste” och inte för att man just då vill !

    • Jöran Fagerlund 19 februari 2014 — 10:48

      Tror att det är få som handlar två fulla matkassar varje dag. Vet inte vart du vill komma med dina extrema påhittade exempel.

      Jag skall för övrigt cykla till ett filmjobb i Biskopsgården om en stund. Två mil enkel väg. Med stativ och utrustning i kärra.

Kommentera

