Fettisdagen bjöd på säsongspremiär för att torka tvätt ute

Egentligen är vinden viktigare än solen för att torka tvätt.
Egentligen är vinden viktigare än solen för att torka tvätt.

Fettisdagen bjöd på mer än semmelpremiär. Solen tittade fram och jag kunde för första gången i år hänga tvätten ute. Känns gott att redan nu kunna slippa använda den energislukande torktumlaren.

Dagens höjdpunkt var i alla fall att gå till dotterns förskola och äta de semlor barnen hade gjort till oss föräldrar. Stadens nötförbud gjorde att mandelmassan var utbytt mot vaniljkräm och det var gott det med.

Vaniljkräm i stället för mandelmassa duger för mig om det hjälper till att förhindra dödsfall på förskolan.
Vaniljkräm i stället för mandelmassa duger för mig om det hjälper till att förhindra dödsfall på förskolan.

Läs alla mina inlägg om Gårdsten, energi och Leica M9.

One Comment

Lägg till →

  1. Även jag brukar heller inte använda torktumlaren mer än nödvändigt och då oftast vintertid. Dock så återvinns en del av energin som tumlaren förbrukar genom min frånluftsvärmepump.

    Förstår dock att torktumlaren, liksom bilen, är nädvändig i en barnfamilj för att få dagen och livspusslet att gå ihop.

    Dessutom luktar lufttorkad tvätt mycket ”godare”!

Kommentera

