Nu är även cykelbanorna i dalen i Gårdsten rensopade

Vi bildade en nätt liten kortege man troligtvis bara kan se i Gårdsten: en traktor, en permobil och en Bromptoncyklist i Tweed-hjälm.
Vi bildade en nätt liten kortege man troligtvis bara kan se i Gårdsten: en traktor, en permobil och en Bromptoncyklist i Tweed-hjälm.

Efter att jag lämnat dottern på förskolan i morse upptäckte jag att cykelbanorna höll på att sopas i dalen i Gårdsten. Härligt, då blir det enklare att cykelträna med henne inför sommarens cykelsemester.

På väg in till stan var det en hiskelig motvind i morse. Tack och lov höll det i sig. Jag tror till och med att styrkan ökade när jag skulle hem. Måste ha blivit hastighetsrekord hem. Jag for fram som ett jehu. Idag var första gången jag har funderat på att byta parti sedan jag blev medlem i Vänsterpartiet för 25 år sedan: efter en och en halv mil med stark medvind i ryggen framstår danska Sammanslutningen av medvetet arbetsskygga elements gamla vallöfte om medvind på alla cykelbanor som en valvinnare. Till och med den vedervärdiga uppförsbacken i Agnesberg gick på en högre växel än vanligt.

Läs alla mina inlägg om Gårdsten, Brompton, cykel och Leica D-lux 3.

Kommentera

