Flygbladen tog slut i Hjällbo innan fullmäktige drog i gång

José Torres i aktion.
José Torres i aktion.

Hjällbo gillar uppenbarligen Vänsterpartiet. Varje gång vi är där möts vi av idel leenden och våra flygblad går åt som smör i solsken. Idag tänkte José och jag dela i en timme innan kvällens kommunfullmäktige. Efter tre kvart var flygbladen slut och jag fick sätta mig på vagnen till stan.

L1059032Tur var väl det eftersom jag hade missat att kvällens kommunfullmäktige drog i gång en halvtimme tidigare än brukligt. I stället för att, som jag trodde, glida in i väldigt god tid rumlade jag in för sent. Det var det värt. Jag missade bara en kvarts borgerligt gnäll.

Exakt hur många flygblad José och jag delade ut vet jag inte men det var en rejäl bunt jag tog med mig. Skulle tippa på 400 flygblad. José hade med sig nästan lika många. Vi får helt enkelt ta med oss fler nästa vecka. För med det här trycket vore det nära nog tjänstefel att inte besöka Hjällbo varje vecka fram till valet.

Läs alla mina inlägg om kommunfullmäktigeHjällbo och Vänsterpartiet Angered. Liknande inlägg:

1. Vi valde Hjällbo när partidistriktet kampanjade över hela stan

2. Föreningslivet besökte Vänsterpartiet Angered

3. Givande samtal hos Assyriska Ishtar förening

4. Flygbladen gick som smör i solsken i Hjällbo

5. Stolarna tog slut i Hjällbo när Vänsterns internationella forum pratade om Palestina

Kommentera

