Ha alltid med dig ett par extra tallrikar om du lagar mat ute i Angered

Lagom avstånd till lekparken. Avskiljt men ändå med uppsikt.
Lagom avstånd till lekparken. Avskilt men ändå med uppsikt.

I går var det så härligt väder att dottern och jag beslutade att cykla ner till den nya stadsparken och koka lunch där. Vi testade en vegetarisk bolognese i pulverform inför sommarens cykelsemester. Den fick godkänt. Det var tur att jag köpte två paket för i Angered träffar man alltid någon vän att bjuda på lunch.

För någon vecka sedan var det en kompis från dotterns förskola. I går var det en partikamrat som skulle åka skridskor i Angered Arena med hennes systerdotter. Min framförhållning beträffande tallrikar var inte lika god som inköpen av livsmedel. Det löstes dock med att jag fick äta direkt ur kastrullen. Nu vet jag dock att man alltid skall ha med sig ett par extra tallrikar i Angered. Här finns så mycket trevligt folk att bjuda på mat.

Läs alla mina inlägg om Angered och cykel. Liknande inlägg:

1. Toalettrökare utrymde hela Angered Arena

2. Stadsparken i angered invigdes i kyla och regn

3. Årets sista utemat på stekhäll i Vättlefjäll

4. Susanna Alakoski på Lärjeåns kafé

5. Stekhäll perfekt på höstpromenad i Vättlefjäll

Kommentera

