Lätt värt att trampa en och en halv mil för 200 fotopapper

20140423-105327.jpg

Det blev en snabb tur till Biskopsgården igår för att plocka upp två oöppnade förpackningar Illford fotopapper.

En vänlig själ skänkte bort dem via Facebookgruppen ”Ge och ta allt är gratis i Göteborg med omnejd”. Inte några större storlekar men det var ändå lätt värt att trampa en och en halv mil från city och tillbaka.
Tillsammans med den dagliga tremilsturen Gårdsten–city t.o.r. Blev det fyra och en halv mil på cykel i går. Det är bra eftersom det inte blir något cyklande varken i dag eller i morgon. Vi skall på studieresa till Skåne med Bostads AB Poseidon.
Jag har ett projekt på gång jag tänkte fotografera med svartvit film och en gammal Hasselblad. Det tror jag är en bra kombination. Jag har försökt ett antal gånger att använda en Leica CL och svartvit film men Leicans fördel är dess smidighet och snabbhet. Då är den digitala M9 att föredra. Det är klart att köra på film ”bara för att det går” men det tycker jag inte är skäl nog för att använda silverhaltiga film och papper. Mellanformatets höga kvalité och långsamma handhavande kan däremot vara skäl nog att testa.
Läs alla mina inlägg om foto, cykel, Brompton, Hasselblad och Leica M9.

Kommentera

