Två nya medlemmar in och 600 flygblad ut i Hjällbo idag

Ellen matade ut mängder av flygblad.
Ellen matade ut mängder av flygblad.

Flygbladsutdelningarna i Hjällbo fortsätter med oförminskad intensitet. Ellen och jag lyckades, på en timme, få ut alla 600 flygblad jag hade med mig. Med oss hem hade vi två medlemsansökningar. Ytterligare ett dussin tog med medlemsansökningar hem för att fundera och eventuellt fylla i senare.

Nästan alla tog emot Ellens flygblad.
Nästan alla tog emot Ellens flygblad.

Hjällbo är en fantastisk plats. Nio av tio tar emot våra flygblad. Flera stannar upp eller tar en omväg för att få ett flygblad. De som tackar nej gör det med ett leende. Våra knappar tog slut och jag nödgades ge bort mitt medlemsmärke till en av de som, på plats, fyllde i sin medlemsansökan.

Några minuter innan kl. 16 var flygbladen slut och vi packade ihop vår lilla flagga. Regnet hade börjat dugga så i stället för att cykla till kvällens fullmäktige fällde jag ihop min cykel och tog med den på spårvagnen i stället.

Läs alla mina inlägg om kommunfullmäktige, cykelHjällbo och Vänsterpartiet Angered. Liknande inlägg:

1. Helen hjälpte till i Hjällbo

2. Yasmine från Lundby förstärkte Vänsterpartiet Angered i Hjällbo

3. Flygbladen tog slut i Hjällbo innan fullmäktige drog i gång

4. Flygbladen gick som smör i solsken i Hjällbo

5. Vi valde Hjällbo när partidistriktet kampanjade över hela stan

Kommentera

