Långväga tyskt cykelsällskap i morse

Med många mil i benen.
Med många mil i benen.

I morse fick jag långväga cykelsällskap från gamla Klädkällaren i Hjällbo in till stan. Han hade cyklat från Sachsen i Tyskland via Danmark till Oslo och var nu på väg via Göteborg hem igen. Imponerande. Han var lite konfunderad över vilken väg han skulle ta eftersom skyltarna inte är helt uppdaterade just där.

Det var ingen större omväg för mig att cykla förbi Kungsportsplatsen och visa honom turistinformationen. Eftersom den ännu inte hade öppnat gav jag honom min cykelkarta så att han kunde börja planera sin dag i Göteborg i väntan på turistbyråns öppnande.

Läs alla mina inlägg om foto, cykel och Leica M9. Liknande inlägg:

1. Testade elcyklar när Gatubolaget höll öppet hus

2. Glassplitter i cykelbanan längs Ramnebacken

3. Hjälper nytt däck på de osopade cykelbanorna?

4. Tredje punkteringen på tre dagar troligtvis självförvållad

5. Hopfällbar cykel och kollektivtrafik perfekt kombination

Kommentera

