Valspurten avslutades med intervju av Radio 19 de Abril i Hammarkullen

José och Raul är även partimedlemmar.
José och Raul är även partimedlemmar.

In i kaklet! Dagens valspurt var fullspäckad och avslutades i Radio 19 de Abrils studio i Hammarkullen för en intervju om EU-valet. Eftersom både José Romero och Raul Carrasco också är medlemmar i Vänsterpartiet blev det snarare ett samtal än en regelrätt utfrågning.

Detta var mitt tredje framträdande i närradio denna valrörelse. Tidigare debatterade jag mot Folkpartiet i Seniorradion och intervjuades i Biskopsgården.

Innan intervjun hann Nadia, Martin och jag städa ur valstugan och lägga möblerna i förråd inför valrörelsen i september. Därmed går en späckad dag mot sitt slut. Jag hann cykla hem till Gårdsten innan barnen hade somnat. Det blev ett torgmöte i Angered, flygbladsutdelning i Hjällbo och ett torgmöte på Kvibergs marknad.

I morgon tar jag ledigt helt från partiarbete och sköter kanotuthyrningen i Vättlefjäll i stället. På måndag börjar kommunalpolitiken igen.

Läs alla mina inlägg om närradioEU, Hammarkullen och Vänsterpartiet Angered.

Kommentera

