Vänsterpartiets tält den politiska mittpunkten av Hammarkullekarnevalen

Full aktivitet.
Full aktivitet.

Lejonparten av besökarna på Hammarkullekarnevalen var inte intresserade av information från de politiska partierna. Gott så. Karnevalen handlar ju om att ha roligt, träffa folk, lyssna på musik och titta på dans. Det blir väldigt kompakt med alla försäljare, partier och andra som är intresserade av att kränga varor, mobilabonnemang eller idéer till de 70000 besökarna.

Många var dock också intresserade av politik. Eftersom jag gick runt och fotograferade en hel del kunde jag lätt konstatera att aktiviteten i och kring Vänsterpartiets tält var större än i de andra partierna tillsammans. Vi var den politiska mittpunkten av Hammarkullekarnevalen. Flera tusen flygblad gick åt, hundratals ballonger och knappar. Ett dussin besökare berättade för mig att de skulle bli medlemmar. Hur många som berättade för andra eller bara bestämde sig utan att säga något vet jag inte. Det får vi se de kommande veckorna.

Även om de flesta besökarna reser till Hammarkullen kommer många från områden där vi har hög närvaro. Det är en viktig förklaring – förutom den uppenbara att de gillar vår politik – till att så många fler kom till oss och pratade än till de andra. Vänsterpartiet är inte ett parti som dyker upp en gång per år i Hammarkullen likt kringresande skoförsäljare. Vänsterpartiet Angered är ofta i Hammarkullen, Hjällbo och Angered.

I år fick Vänsterpartiet Angered sankt stöd av aktivister från hela Göteborg, både från partiföreningar och Ung Vänster. Tillsammans gjorde vi en stark insats och vi hade väldigt trevligt tillsammans.

60 bilder till:

Läs alla mina inlägg om Vänsterpartiet AngeredHammarkullen och Hammarkullekarnevalen. Liknande inlägg:

1. 1300 dansade i regnvått Hammarkullen

2. Maj Karlsson delade ut Angeredspriset 2014 till Angered United på Hammarkullekarnevalen

3. Jonas Sjöstedt samtalade på West Pride och Hammarkullekarnevalen

4. Distriktsordförande Elin Engström kampanjade i Hammarkullen

5. Vänsterpartiet besökte Angered centrum och Hammarkullen

One Comment

Lägg till →

  1. Jöran !
    Du skriver:

    ”..Eftersom jag gick runt och fotograferade en hel del kunde jag lätt konstatera att aktiviteten i och kring Vänsterpartiets tält var större än i de andra partierna tillsammans. Vi var den politiska mittpunkten av Hammarkullekarnevalen..”

    Eftersom jag själv också var där med VägValet bara några meter ifrån ”ditt” tält så kan jag något ”reformera” bilden du ger.. 😉

    min gamla moder har lärt mig att det är fult att ljuga!

    Vänsterpartiets ”tält” var INTE karnevalens ”medelpunkt” !

Kommentera

