Redovisningen av min motion om rum för ickereligiösa ceremonier färdig efter nära fem års väntan

Fullmäktigesalen.
Fullmäktigesalen.

I december 2009 beslutade kommunfullmäktige att bifalla delar av Vida Ezzatpoors motion om ickereligiösa rum. Det tog fyra och ett halvt år att få fram en lista med 17 lokaler. En tämligen tunn lista som helt saknar lokaler i vissa stadsdelar. Bl.a. Angered.

I mitt inlägg betonade jag vitsen av gemensamt ägande och att vi skall göra mer än det timbrohögern kallar välfärdens kärna. Det är en oerhörd styrka att vi Göteborgare kan använda vårt gemensamma ägande till att, utan vinstintresse, förgylla vår glädje och ge värdighet till vårt sorgearbete.

Lyssna på mitt inlägg.

 

Fler bilder:

Läs alla mina inlägg om religion och kommunfullmäktige. Liknade inlägg:

1. Seger i kommunfullmäktige, Göteborgs pampiga lokaler öppnas för ickereligiösa ceremonier.

2. Majoritet för vår motion om fler pampiga rum för ickereligiösa ceremonier

3. Kamrater och släkt tog farväl av Ingalill Andersson

4. Lite bitter är jag nog ändå

5. Avskaffa religionskunskapen

Kommentera

