Många viktiga beslut på långt DS-möte på kryckor

Vanligtvis brukar jag ha med mig metallrör och handtag i form av en hopfällbar cykel...
Vanligtvis brukar jag ha med mig metallrör och handtag i form av en hopfällbar cykel…

Diskussionerna om förslaget till nästa års verksamhetsplan drog ut på tiden rejält på distriktsstyrelsens sammanträde idag. Även om det är angeläget att hålla mötestiderna var det bra diskussioner. Även valutvärderingen tog lång tid. Valen till kommunala uppdrag gick däremot snabbt. Valberedningens förslag blev DS beslut utan ändringar.

Så fungerar ett välmående parti. Så agerar en konstruktiv och ansvarskännande styrelse för ett välmående parti i medvind. I partier i kris blir kampen om poster och uppdrag det viktigaste. Hos oss var det förståelsen av valresultatet och strategierna framöver som är det väsentliga. Distriktsstyrelsen litar också på att valberedningen har gjort ett bra jobb. Det var ett bra helhetsförslag. Alla val hittar du här.

Det tog lite längre tid för mig att ta mig till mötet än vanligt. I söndags skulle jag hålla miljöföredrag för Vänsterpartiet Kortedala-Gamlestaden-Bergsjön. I en kurva i en nedförsbacke låg det blöta löv. Cykeln for åt sidan och jag for i backen, raklång. Höften tog den värsta smällen, hjälmen och handskarna resten. Resultatet blev en bruten lårbenshals. Operationen gick bra och jag har inte speciellt ont tack vare värktabletter. Allt går bara väldigt långsamt och jag är ofta trött. Prognosen är sex veckor på kryckor. Väldigt surt och mest surt var det att partikamraterna blev blåsta på en miljöföreläsning på grund av dålig renhållning av cykelbanorna. Något annat var det faktiskt inte. Jag körde inte speciellt fort och bromsade efter konstens alla regler. Mot lövhalka i en kurva har en inget att sätta emot.

Läs alla mina inlägg om DS och cykel.

 

Kommentera

