Ett litet samtal i Lundby kring de stora frågorna för planeten

Wieselgrensplatsen By Night.
Wieselgrensplatsen By Night.

Några av mina bästa upplevelser inom politiken har jag haft framför en stor publik eller som del av en ännu stötte publik. Andra har varit de små samtalen krig de stora frågorna. Onsdagskvällen bjöd på det senare.

Biblioteket i Lundby.
Biblioteket i Lundby.

Det var inte direkt fullsatt när jag skulle inleda studiecirkelträffen om miljöpolitik för, främst nya, medlemmar i Vänsterpartiet Backa, Lundby och Biskopsgården–Torslanda. Samtalet blev dock desto bättre.

Precis lagom många för att ha ett samtal kring bilder snarare än en föreläsning. Det passade också min, av värktabletter, lite långsammare hjärna. I kväll var jag inte upplagd för långa monologer eller storslagna retoriska ambitioner. Deltagarnas frågor och reflektioner gjorde att vi kunde återkomma till olika ämnen ett par gånger under kvällen. Glömde jag något första gången kunde jag ta det andra eller tredje gången vi pratade om det.

Upplägget var i stort sett samma som i måndags. Ni som var med kan kolla in presentationen här.

Läs alla mina inlägg om energi, miljö och klimat. Liknande inlägg:

1. Klimatföreläsning för Vänsterpartiet Frölunda, Partille, Mölndal och Centrum

2. En konferens, fem möten, en avtackning och en miljöföreläsning

3. Jens Holm drog fullt hus med klimatföreläsning

4. Nya medlemmar lämnar remissvar på ekonomiskt-ekologiska programmet

5. ”Sverige var först att återvända till 1800-talet på järnvägen” Lyssna på min podcast med Mikael Nyberg och Ida Nilsson

Kommentera

