Malin Björk om TTIPs konsekvenser för miljöpolitiken

Kapitalet vill ha TTIP.
Kapitalet vill ha TTIP.

Direkt efter kampanjavslutningen igår hade Vänsterpartiets miljönätverk bjudit in Malin Björk, EU-parlamentariker, för att prata om frihandelsavtalet TTIP:s konsekvenser för miljön. Gårdslokalen fylldes av ett 60-tal åhörare.

Efter föredraget fick jag en intervju med Malin ute på gården (7:20 min).

Malins presentation finns som PDF (1,6 mb).

Läs mer om TTIP på Vänsterpartiets hemsida. Den som vill deltaga i namninsamlingen kan göra det hos skiftet.org eller via medborgarinitiativet som hittills har samlat mer än 1,5 miljoner namn.

Fler bilder:

Läs alla mina inlägg om podcastmiljö, EU och TTIP. Liknande inlägg:

1. Malin Björk möttes av rungande applåder vid regnbågstal i Trädgårdsföreningen

2. Malin Björk, Håkan Eriksson och Bettan Andersson på West Pride om Vänsterpartiets HBTQ-politik

3. Malin Björk besökte Backaplan

4. 2000 demonstrerade mot ACTA i Göteborg – lyssna på min Podcast

5. Orättvisor förvärrar klimatförändringarna – se min intervju med Richard Wilkinson

Kommentera

