Årskonferensen ajournerad efter en heldag med konstruktiva diskussioner

Många voteringar blev det.
Många voteringar blev det.

Hemma igen efter en konstruktiv dag på Blå Stället. Årskonferensen fattade många kloka beslut. Lite märklig kommentar kanske eftersom årskonferensen per definition har rätt. Jag tänker närmast på att distriktsstyrelsen har ”fått stryk” i lagom många frågor. Vi i DS tycks ha pejlat in åsikterna i distriktet tämligen väl.

I några frågor har årskonferensen fattat andra beslut och det är ju helt i sin ordning. Årskonferensen är ju facit på vad Vänsterpartiet Göteborg tycker.

Distriktsstyrelsen har gett mig i uppdrag att dokumentera med årskonferensen och för att kunna sköta den uppgiften samtidigt som jag sköter mitt ansvar som styrelseledamot testade jag denna gång att färdigställa bilderna direkt i kameran. Alla bilder har jag i råformat också så jag kan redigera dem som vanligt i efterhand. Jag är inte helt nöjd med kontrasten och skärpan i bilderna. Det beror helt enkelt på att jag i princip aldrig har använt JPEG-bilder direkt ur kameran tidigare. Jag kör alltid råformat och jag är helt övertygad att Canon EOS 5D klarar bättre än så här bara jag ger mig in och drar mer i inställningarna. I morgon tänkte jag testa samma sak med Leica M9 och se vad den går för. En fördel med en mätsökarkamera är den manuella fokusen. Jag har märkt att autofokusen ofta blir lurad av mikrofonen. Undrar om det beror på det kontrastrika mönstret i mikrofonhuvudet? Autofokusen letar ju efter kontraster.

Fler bilder från i eftermiddags:

Läs alla mina inlägg om foto och distriktsårskonferensen.

2 Comments

Lägg till →

  1. Trots att du inte är helt nöjd med kontrasten och skärpan tycker jag dina bilder är fantastiska. Du lyckas fånga människors uttryck och känslor på ett väldigt genuint sätt. Ser fram emot att se vad du åstadkommer imorgon med din Leica😀

Kommentera

