
Vid torsdagens sammanträde med GR:s styrgrupp för miljö och samhällsbyggnad förekom endast en beslutspunkt. I övrigt var det många informationspunkter.
Beslutspunkten var ett yttrande över planerna för nordöstra Högsbo. Förslaget från tjänstemännen var välformulerat och varken jag eller någon annan ledamot hade några synpunkter.
Diskussionen kring VGR:s godstransportstrategi handlade mest om processen och väldigt lite om innehållet. Det var lite tråkigt eftersom strategin har en tidshorisont på 10–15 år, dvs. runt 2030 när fordonsflottan måste vara fossilfri. Det var svårt att få grepp om strategin faktiskt leder dit. Även andra lokala miljöproblem som buller och luftföroreningar måste åtgärdas.
Fler bilder från cykelturen till mötet:
Alla handlingar från sammanträdet hittar du här. Läs alla mina inlägg om GR. Liknande inlägg:
2. Sanslöst att Västtrafik planerar ett zonsystem som bara behövs för tio procent av resorna
Kommentera