Debattdebut som representant för cykelfrämjandet på cykelkulturkalaset

Velomobilrace.

Efter en kort tur till hammarkullekarnevalen cyklade familjen och jag till cykelkulturkalaset på bananpiren.Det var kul att barnen orkade tre mil på cykel med bara lite glass och några godisbitar som uppmuntran.

Väl på plats blev det debattdebut för mig i egenskap av ledamot i cykelfrämjandets riksstyrelse. Inte så svår debatt eftersom jag frågades ut av Karl Zander från Cykelfrämjandet i Göteborg och med mig i soffan hade jag Ian Fiddies som är ordförande för Cykelfrämjandet i Göteborg.

Men det var kul och jag tycker att de inbjudna trafikpolitikerna David Josefsson (M) och Henrick Munck (MP) sade många bra saker hur de ville stärka cyklingen i Göteborg. Nu återstår bara leverans av konkreta resultat.

Fler bilder:

Läs alla mina inlägg om cykel.

Om inlägget

Politik

3 Comments

Lägg till →

  1. Ja ha…
    Här var det inte mycket aktivitet på denna blogg precis…
    Du har väl inte ”tacklat av”? 😉

    Nåväl.. I somras tog jag och cyklade Gbg – Berlin – Wittenberg och samlade på mig lite verklighetsfakta över hur skillnaderna är mellan att cykla i Sverige och Tyskland. Det finns mycket vi kan lära oss!
    Inte minst när det gäller möjligheterna att för en relativt billig peng ta med cykeln på tågen !

  2. Arne Lindström 28 maj 2017 — 14:52

    Jöran!
    Såg att du provade liggcykel på Cykelmässan.Vad tyckte om det ? En nackdel måste väl vara att man inte syns så bra i den låga ställningen ? Lastförmågan är väl oxå klart begränsad / Arne Lindström

Kommentera

