De rödgröna dominerade Angered centrum

Berhane Khidane, fullmäktigeledamot, delade ut många ballonger under dagen.

Vi rödgröna – Socialdemokraterna, Vänsterpartiet och Miljöpartiet – flyttade ut från valstugorna i Angered centrum och intog torget i går, lördag. Hela området runt Blå stället  dominerades av oss rödgröna i vår förortskampanj Rödgröna torg.

Det var som vanligt fler människor i omlopp under eftermiddagen när butikerna var öppna. Sedan blev det glesare bland besökarna men stämningen var fortsatt hög. Skillnaden blev påtaglig för mig som tog en paus på ett par timmar för att gå på ett barnkalas hos goda vänner. Det var mer liv på torget innan kalaset.

En del av uppträdandena sände jag via partidistriktets Bambuserkanal. Det verkar ha fungerat bättre än i torsdags då det strulade när jag sände från Naturskyddsföreningens utfrågning om miljöarbetet i Göteborg. Det tråkiga är att jag inte vet vad jag gjorde fel i torsdags och inte heller vad jag gjorde rätt i går. Det är bara att hoppas att gårdagens teknikflyt fortsätter.

I går var vi i Angered och på lördag (11/9) är vi på Selma Lagerlöfs torg. Här kommer lite fler foton från idag:

Läs alla mina inlägg om Angered och alla mina inlägg om Vänsterpartiet Angered. Liknande inlägg:

1. Efrem Isaak tittade förbi när Vänsterpartiet öppnade valstugan i Angered

2. Valstugan i Angered är på plats

3. Ett 50-tal medlemmar på samkväm i Hjällbo med Vänsterpartiet

4. 1000 dansade i Hammarkullen

5. Vänsterpartiets förvalskampanj besöker Kvibergs marknad

Bloggar: Marlene Svensson, Jonas Sjöstedt, Ali Esbati, Jinge, Jens Holm, Thaher Pelaseyed, Alliansfritt,

Media: AB1,2,3, GP1,2,3,4,5,6,7,8,9,9,10, GT1, Svd1,2,3,4,5,6, SVT1,2,3,4, ex1,2,3,

Om inlägget

Politik

En kommentar

Lägg till din →

  1. Fina bilder av gårdagens Rödgröna Torg i Angered. Allting fungerade bra igår, tack Mattias och Johan, men som du också märkte var det lite glest med publik senare på kvällen.

Lämna en kommentar