Nordstan stannade till när Hans Linde pratade utrikespolitik

S.k. valexperter säger att man inte kan vinna val i Sverige genom att prata utrikespolitik. Hans Linde, förstanamn på Vänsterpartiets riksdagslista, struntar i det. ”Vår solidaritet sträcker sig över alla gränser också i valtider” sade Hans Linde när jag frågade ut honom på scenen i Nordstan idag.

Vi hade väl samtalat i styvt en halvtimme när vi kom in på utrikespolitiken och vapenexporten. Då stannade Nordstan till och flera personer klev fram mot scenen för att lyssna.

Naturligtvis stannade inte hela Nordstan men det var påtagligt att intresset ökade när utrikespolitiken kom upp. Hans talade om Afghanistan, Palestina och vapenexporten. Du kan lyssna här också:

Om du föredrar att titta sände vi direkt på partidistriktets Bambuserkanal.

Läs alla mina inlägg om Afghanistan, Palestina, Israel och fred. Liknande inlägg:

1. Jonas Sjöstedt (V) vassast i tät miljödebatt mot Lars Hjälmerd (M)

2. Eva Olofsson och Sören Kviberg på scenen i Nordstan

3. Sahlins Stoltenbergs och Eliassons framträdanden i Nordstan nu som videoklipp

4. Valaktiviteterna i Nordstan har dragit igång

5. Mina svar på utfrågningen om kärnvapennedrustning nu som separat videoklipp

Intressant? Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Bloggar: Hans Linde, Alliansfritt, Emil Broberg, Jinge, Jonas Sjöstedt, Jens Holm,

Media: AB1,2, DN1,2,3,4, Svd1,2,3, GP1,2,3,4,5, GT, Svt,

16 kommentarer

Lägg till din →

  1. SNYGG KILLE!!! I wanna f*ck!!! 😛

  2. Vad ar det for knappgokar (–> Bengt, Oroad m fl) som kommenterar på bloggen och varfør tillåter du dem hållas Joran?

  3. Jöran Fagerlund :
    Redan i första inlägget kunde du inte avstå från ”försmädliga oförskämdheter”. Räkna inte med att några svar från min sida framöver. Jag värderar min tid högre än

    Jöran Fagerlund :
    Redan i första inlägget kunde du inte avstå från ”försmädliga oförskämdheter”. Räkna inte med att några svar från min sida framöver. Jag värderar min tid högre än att slösa den på ”Bengt”.

    Jag skäms inte för att jag sympatiserar med C
    Skäms du Jöran för att du är kommunist.. ?
    :-O

    Verkar faktiskt inte bättre…

  4. Hans Linde alltså.
    Diskussionen nedan kan ja klara mig utan.

  5. Löven itt mer av den varan

  6. Det är min rätt att ignorera verkligheten!

  7. Jöran!

    Jag skulle vilja se att du offentligt i denna blogg tar starkt avstånd från vad dina ”gamänger” i bokstavsvänstern gjorde igår Måndag 13/9.

    Det som de gjorde var ett angrepp inte bara mot vår grundlag utan även mot yttrandefriheten och demokratin!

    Din ”husse” Lars Ohly har t.o.m uttryckt sin avsky mot detta tilltag vilket jag krediterar honom starkt för!

    Men du kanske sympatiserar med dessa ohängda, oförskämda snorungar som ”leker” revolution och inte har den minsta perspektiv och historiekänsla

    • Jöran Fagerlund 14 september 2010 — 18:26

      ”Bengt”

      Låt det vara alldeles klart för alla att jag själv bestämmer vad och när jag vill skriva på denna blogg. Anonyma gubbar med en dragning åt det politiskt bruna hållet som du själv har ingen rätt att kräva någonting av mig så länge de skriver under pseudonym.

      • ”..Anonyma gubbar med en dragning åt det politiskt bruna hållet som du själv ..”

        OFÖRSKÄMDA FÖRSMÄDLIGA insinuationer undanbedes!

        Varför löser du inte medlemskap i KPLMQTRSJFG(m,pw,g) …

        För egen del röstar jag på C !

        • Jöran Fagerlund 14 september 2010 — 23:24

          OFÖRSKÄMDA FÖRSMÄDLIGA insinuationer undanbedes!

          Tack för det beskedet. Då är det därmed slut med dina insinuationer om Kina, Nordkorea och Korea. (Och kanske att jag borde lösa medlemskap i diverse organisationer, eller att jag skall ha något ansvar för andra organisationers agerande…)

  8. Judar, CIA och Bilderberggruppen suger ut den tredje världen!! Dags för internationell klassrevolt!!

Lämna en kommentar