Nytt personligt rekord 2421 visningar på en dag

OK. Att blogga om bloggar är corny. Att blogga om sin egen blogg är totalcorny. Nu i OS-tider kommer det att bli mycket rekordprat i medierna.

I fredags visades min blogg 2421 gånger. Huvudattraktionen var torsdagens inlägg om demonstrationen för demokrati och mänskliga rättigheter i Iran.

Det riktigt roliga är att det var helt min egen grej. Själva innehållet i talet kom förvisso från Hans Linde och Ali Esbati men det var en egen aktivitet. Förra toppnoteringen var när jag skrev om Aftonbladets publicering av Sverigedemokraternas debattartikel och Vellingemoderaternas ovilja att ta emot flyktingar. Då pingade jag massor av stora hemsidor som DN och Aftonbladet vilket genererar trafik. Denna gång pingade jag en del också men inte tillnärmelsevis lika mycket.

Det intressanta är inte att vänstern måste börja blogga utan att vår närvaro i de breda solidaritetsrörelserna uppskattas och väcker intresse. Sedan är bloggar ett utmärkt sätt att sprida kännedom om vår närvaro.

Till viss del är förklaringen till att bloggar är mer välbesökta än partidistriktets hemsida teknisk. Med den nya plattformen som är byggt med bloggverktyget WordPress, om jag inte är helt felinformerad, kommer kanske de tekniska hindren försvinna men jag är övertygad om att bloggens personliga anslag gör sitt till. Personligt – inte privat är ett bra motto för en blogg. Det kan förvisso vara ett bra motto även för texter på en distriktshemsida också.

Intressant? Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

Ping: GP, DN, DN, DN, DN, DN, DN, DN, GP, GP, GP, GP, GP, GP, GP, GP, GP, GP, GP, GP, GPSvd, Svd, Svd, Svd, Svd, Svd, AB, AB, AB, Ab, AB, AB, AB, AB, AB, AB, Ab,

Om inlägget

Politik

3 kommentarer

Lägg till din →

  1. Det är underbart Att du kan det..Det finns mer saker som man ska utreda och kanske världen mår bättre ..Under politikens tid bör man vara rädd om folkets rätt och den bästa politiken som man hade för..

  2. Working class hero 14 februari 2010 — 13:08

    I dagarna är det ju inne med siffror, så jag tänkte lägga in lite egna högst ovetenskapliga variabler. Det är lite väl mycket mellanmjölk och klanskalleri som präglar den svenska politiken. Siffran för klantskalleri är väl och studsar på 90% strecket och mellanmjölken ligger på 50% medan vissa andra delar av svensk politik är rent människofientlig. Den siffran hamnar väl på 30%.

Lämna en kommentar